{ }

 

 

ثبت برند در کرج

 

برند چیست؟

برند یا علامت تجاری عبارت است از نام، سمبل ، نشانه، سمبل ، طرح ، شعار، علامت یا ترکیبی از آن ها که به سبب شناسایی محصول، تمایز آن از دیگر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود.

ثبت این علائم اختیاری است مگر در مورد هایی که دولت الزامی قرار دهد.

 

به عنوان نمونه، مواد غذایی که باید در لفاف و ظرف های مخصوصی باشد مانند : کنسرو، کره و ... یا آب های  گازدار و نوشابه ، یا لوازم آرایشی که اثر مستقیم  بر روی پوست بدن انسان دارد.

مانند: صابون، عطر، ادکلن و یا داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی اعم از انسانی و حیوانی " مصوب 30 اردیبهشت ماه 1328 هیات دولت ".
برند  باید تازه و جدید باشد و سابقه ثبت و استعمال به دست افراد دیگر را نداشته باشد. باید ابتکاری و توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. به گونه ای باشد که مشتری را به اشتباه و سردرگمی و در نتیجه به انتخاب نادرست بکشاند.
با توجه به ماده 12 قانون ثبت و علائم و اختراعات : " علامت تجاری قابل نقل و انتقال است ما انتقال آن در مقابل افراد ثالث هنگامی معتبر خواهد بود که موافق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد". در صورت ثبت، دولت از آن حمایت می کند. مرجع ثبت ، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی است. مدت حمایت دولت از این علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد، همه ی دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علامت تجاری در دادگاه های تهران رسیدگی می شود.

 

بیشتر: ثبت برند | آموزش گام به گام ثبت برند، مدارک و شرایط مورد نیاز ثبت|(کلیک کنید)

 

 

مدارک لازم جهت  ثبت برند در کرج

 

الف) شخص حقیقی:


1-تصویر شناسنامه فرد متقاضی


2-تصویر کارت ملی فرد متقاضی


3-تصویر کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)


4-تصویر مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی ساخت،پروانه ی بهره برداری، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر نوع گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)


5-نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10

 

 بیشتر:  ثبت شرکت؛ راهنمایی شرایط و مراحل تاسیس شرکت با مدارک لازم (کلیک کنید)

 


ب) شخص حقوقی:
1-تصویر شناسنامه مدیر عامل شرکت


2-تصویر کارت ملی مدیر عامل شرکت


3-تصویر روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیشتر از دو سال گذشته باشد)


4- تصویر مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی ساخت،پروانه ی بهره برداری،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر نوع گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)


5- تصویر کارت بازرگانی (اگر از حروف لاتین استفاده شده باشد)


6- یک نمونه از علامت مورد تقاضا (در کادر 10 در 10)

 

با ارائه ی این مدارک  موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر در سریع ترین زمان ممکن برند شمارا به ثبت میرساند.

 

 

 

مراحل ثبت برند در کرج

برای ثبت برند در آغاز باید اظهارنامه ثبت برند را در سامانه مالکیت صنعتی ( قسمت ثبت علائم تجاری ) کامل کنید. برای این منظور به نشانی http://ip.ssaa.ir  مراجعه نموده و مرحله های ثبت را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید. 
1-انتخاب نوع اظهارنامه


2-درج مشخصات مالک


3-بارگذاری مدارک نامبرده و بررسی دوباره و تایید اطلاعات 


4-پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت


5-اخذ شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن همراه 
بعد از پایان یافتن مرحله های فوق، کد رهگیری به فرد ارائه می گردد. بعد از آن نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که فرد متقاضی می بایست آن را به همراه دیگر مدارک به آدرس مرکز ارسال نماید.

 


در این مرحله تقاضا در نوبت رسیدگی قرار خواهد گرفت و کارشناس مربوطه نظر خود را در رابطه با ثبت برند در کرج اعلام می نماید. در صورت موافقت، مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود و بعد از آن طریق سامانه در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و بعد از طی یک ماه وارد پرونده سامانه اداره مالکیت صنعتی می گردد.


شایان ذکر است، فرآیند پیگیری اضافه بر سامانه، از طریق ایمیل و پیامک انجام می شود. بنابراین می بایست آدرس ایمیل و شماره همراه معتبر باشد و متعلق به رابط پیگیری باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل مواجه نشود. 

 


جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید

 

 

 


نظرات




مطالب مرتبط