{ }

  ثبت برند فوری،سریع و فوری

موسسه حقوقی بین المللی سفیر در تلاش است جهت رضایت مشتریان و متقاضیان محترم انواع پروژه ثبت برند خود را  به صورت فوری و سریع ثبت کند.

با دقت به حجم زیاد تولیدات و رقابت تولید کنندگان در محصولات مشترک ، انتخاب و برگزیدن مشتریان بر اساس عوامل گوناگونی صورت می گیرد که از جمله ی آن ها می توان به برند اشاره کرد.

 


برند نشان دهنده ی منبع محصولات به مشتری است و جلوگیری از این می شود که در صدد عرضه کالای مشابه به آن ها باشند.مصرف کنندگان از طریق برندها محصولات و یا خدمات را شناخته و به آن ها پایبند می شوند.یک برند موفق محصول خدمات مشخص ویا محلی معین است که در صورتی که خریدار یا استفاده کننده به ارزش های منحصر به فرد آن پی ببرد مستحکم تر می شود.

 


یکی از بهترین تعریف های برند در سال 1995 به دست گرندرزلزی  محقق بزرگ در زمینه ی برند ارائه شد: برند نمادی پیچیده است که دامنه متنوعی از ویژگی ها و ایده ها را در بر می گیرد.

 


برند نه تنها با بهره بردن از آهنگ خود و معنی و مفهوم لغوی خود ، بلکه مهم تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان به گونه ای با آن در آمیخته و در جامعه به صورت هویت اجتماعی و شناخته شده نمود یافته ، با مشتری سخن می گوید.

 


عنوان قانونی برای برند ، علامت تجاری است.به سبب قانون ، هر نوع علامت اعم از نقش، تصویر ، رقم ، حرف ، عبارت ، کلمه ، مهر ، لفاف و ... که برای امتیاز تشخیص محصول صنعتی ، کشاورزی یا تجاری اختیار می شود را علامت تجاری می گویند.

 


با دقت به تعریف فوق معلوم می شود که " علامت تجاری " یا  برند یا " مارک  و لوگو" معرف کالا و محصول تجاری و صنعتی و فلاحتی است که به عنوان یک دارایی غیر ملموس، مجموعه ای از ارزش های کارکردی شرکت محسوب می شود.


زمان  اعتبار ثبت علامت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد.ضمناَ، علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و این انتقال تنها بعذ از ثبت در مقابل اشخاص ثالث معتبر می باشد.

 

 

چگونگی ثبت نام تجاری فوری

 

انتخاب و ثبت علامت تجاری ، تابع شرایط ویژه ای است که در قانون های کشورهای گوناگون با توجه به عرف جامعه ، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است.


در این بخش ضمن پرداختن به مدارک مورد احتیاج برای ثبت برند و علامت تجاری ، به سنجیدن مراحل ثبت برند می پردازیم.

 

مدارک مورد نیاز برای تقاضای ثبت برند و علامت تجاری به شرح ذیل می باشد:

 


1-مدارک هویت اشخاص حقیقی(کپی کارت ملی،کپی شناسنامه)


2-مدرک های هویت اشخاص حقوقی (آگهی تاسیس و هر نوع تغییرات )


3-چنانچه که برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد حتما باید کارت بازرگانی داشته باشید.


4-نمونه علامت(باید یک نمونه را آپلود کرده و همزمان با پر کردن اظهارنامه و تعدادی نمونه گرافیکی از علامت را همراه با دیگر مدارک تقدیم نمایید.)


5-باید مدارکی را که نشان دهنده ی فعالیت شما در حوزه مشخصی مانند آموزشی،پزشکی و ...باشد را که می خواهید علامت مربوط به آن را ثبت کنید ارایه دهید.


6-در صورتی که می خواهید در صورت احتیاج از حق تقدم استفاده کنید باید مدرک های مربوط به آن را به صورت همزمان که اظهارنامه را تسلیم می کنید تسلیم نمایید.


7-کپی جواز تاسیس بهره برداری،پروانه ساخت و یا هر نوع مجوز فعالیت(برای اشخاص حقوقی)


8-مهر شرکت


9-در صورتی که متقاضی ثبت،خارجی می باشد باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازد.


10-هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق جدول تعیین شده می باشد.

 

11-مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشند(چنانچه برای انجام امور از وکیل استفاده می نمایید).

 

 

مراحل ثبت برند و  علامت تجاری

 

در آغاز به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (بخش ثبت علائم تجاری) مراجعه نمایید و اظهارنامه ثبت برند را در سامانه کامل کنید. در این پایگاه اینترنتی، یک لینک ثبت نام وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید. بعد از آن وارد ابتدایی ترین مرحله ثبت نام شده و مراحل ثبت نام  را به ترتیب ذیل گام به گام طی نمایید.

 


انتخاب نوع اظهارنامه


کامل کردن مشخصات مالک(اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه که شخص از وکیل یا نماینده قانونی بهره ببرد مشخصات او را درج نمایید)


1-بارگذاری مدارک بیان شده ( مدارک مورد احتیاج را باید برای ثبت اینترنتی اسکن کرد)


2-سنجیدن دوباره و تائید اطلاعات و مدارک


3-پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت


4-اخذ شماره اظهارنامه و رمز از طریق تلفن (پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام و کامل کردن آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد).


بعد از آن نوبت به امضای نسخه تائید شده می رسد که شخص باید یکی از نسخه ها را با مدارکی که در گدشته برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.

 


پس از کامل کردن اظهارنامه و ارائه مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه احتمال دارد ثبت برند و یا رد آن  باشد.در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد پس از انجام رسیدگی و تائید ثبت،مراتب ثبت و واریز مبلغ نهایی به متقاضی اطلاع داده می شود.بعد از آن از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضاییه اعلام می شود و پس از طی یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می گردد.

 


نکته:پس از بدست آوردن مدارک و ثبت در سامانه،باید درخواست خود را از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پی گیری کرد.اضافه بر سامانه، فرآیند پیگیری و کامل کردن در سامانه از طریق پیامک و ایمیل نیز انجام می شود.بنابراین باید آدرس ایمیل و شماره همراه معتبر باشد و متعلق به رابط پیگیری باشد تا متقاضی در پیگیری اداری با مشکل روبرو نگردد.


پس از انتشار آگهی احتمال دارد شخص ذینفعی اعتراضی داشته باشد.در این صورت اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را برای شخص متقاضی می فرستد و به او مهلت می دهد تا از خود دفاع کند.شخص متقاضی نیز با ارائه استدلالات خود،اعتراض نامه را به اداره می فرستد.در صورتی که متقاضی یادداشت متقابل را بفرستد اداره رونوشت را در اختیار شخص ذینفع قرار داده و بعد از آن تصمیم می گیرد که علامت تجاری را رد کند یا ثبت نماید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

►بیشتر:آموزش گام به گام ثبت برند (کلیک کنید)

►بیشتر : ثبت برند پروتئینی(کلیک کنید)

►بیشتر :ثبت برند ادویه(کلیک کنید)

 

 

چه زمانی باید شرکت ثبت کنیم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید 


نظرات




مطالب مرتبط