{ }

مشاغل خانگی( کسب کارهای خانگی)

به آن گروه از مشاغل گفته می‌شود که بر اساس تعریف مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌در منزل مسکونی انجام می‌شوند.بر اساس تعریف این قانون، انجام مشاغل خانگی نباید برای سایر واحد‌های مسکونی مجاور مزاحمتی ایجاد کنند. این فعالیت‌ها باید توسط یک عضو یا تمام اعضای خانواده انجام بگیرند و منجر به تولید محصول و خدمات قابل ارائه به بازار شوند. امکان ثبت برند مشاغل خانگی نیز وجود دارد. تمام فعالان این حوزه می‌توانند با ثبت برند محصول یا خدمات خود اعتبار بیشتری به کسب‌وکار خود بدهند.

ضرورت ثبت برند این مشاغل خانگی در چیست؟

ثبت برند مشاغل در این حوزه به شما امکان می‌دهد تبلیغات با بازده بالاتری داشته باشین در ثانی  با ثبت قانونی برند خطر سو استفاده از نام تجاری خود را از بین میبرید در ضمن توجه به این نکته بسیار مهم میباشد که تفاوتی ندارد که شما تولیدکننده کوچکی هستید یا شخصی که کالای تولیدکننده دیگری را  به تعداد محدود در اینستاگرام و یا هرشبکه اجتماعی دیگربه فروش می‌رساند، ثبت برند و طی کردن رویه قانونی کار برای شما ضروری است. 

مدارک لازم جهت ثبت برند مشاغل خانگی برای اشخاص حقیقی و حقوقی

حقیقی:

تصویر شناسنامه و کارت ملی

کپی مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)

حقوقی:

کپی شناسنامه و کارت ملی

کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت

کپی مجوز فعالیت ( از جمله جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد.)

 

هزینه مورد نیاز برای ثبت برند مشاغل خانگی

تعرفه و قیمتی که برای ثبت یک علامت تجاری باید پرداخت نمایید بر اساس تعداد طبقات یک برند نیز متفاوت می باشد. که این هزینه در ابتدای کار به صورت یکجا به شما گفته میشود

 

مدت زمان ثبت نام تجاری مشاغل خانگی

برای ثبت نام تجاری مشاغل خانگی مدت 40 روز کاری زمان اجتیاج است.

 

مراحل ثبت برند مشاغل خانگی

اولین ومطمئن ترین راه واگذاری این پروسه به  موسسه بین المللی ثبت سفیر با سالها تجربه و دانش با کمترین زحمت و هزینه، صفر تا صد مراحل ثبت برند خود را برون‌سپاری کنید. . فقط کافیست کافیست با ما تماس بگیرید..

روش دوم مراجعه به وب سایت مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه و طی کردن مراحل زیرمیباشد:.

مشخصات مالک برند مشاغل خانگی را تکمیل فرمایید.

مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

اطلاعات و مدارکی را که بارگذاری کرده‌اید تأیید نمایید.

هزینه ثبت برند را پرداخت کنید.

شماره اظهارنامه برند و رمزی را که از طریق تلفن برای شما ارسال می‌شود دریافت کنید.

اگر مشکل خاصی در پروسه تأیید برند شما پیش نیاید، نسخه نهایی برای شما فرستاده می‌شود تا آن را امضا کنید. پس از آن، شما باید یک نسخه برابر با اصل را برای این اداره ارسال نمایید.

مدت زمان پروسه ثبت :

از زمان ثبت اظهارنامه حدودا، ۳۰ تا ۴۰ روز کاری جهت آگهی نوبت اول و ۲٫۵ ماه جهت دریافت نهایی گواهینامه ثبت برند زمان لازم است. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای ثبت برند توسط فردی با تجربه نزدیک به ۴ ماه میباشد .

 

 

►بیشتر:مراحل و مدارک اخذ مجوز مشاغل خانگی(کلیک کنید)

►بیشتر: ثبت برند (کلیک کنید)

 

 

 


جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره رايگان ميتوانيد با

موسسه حقوقي ثبت سفير تماس بگيريد
 

 

 

 

 

 

 


نظرات




مطالب مرتبط