{ }

خوب، تبلیغ مناسب مفید است و اغلب به شما کمک می‌کند چیزهای مورد علاقه خود را سریعتر و راحت‌تر پیدا کنید. خوشبختانه تبلیغات در وب در چند سال اخیر راه طولانی پیموده است و هم‌اکنون تبلیغات آزاردهنده و نامربوط که باز می‌شود و صفحه شما را می‌پوشاند بسیار کمتر از قبل است.

به گزارش افتانا(پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، اما متأسفانه همه تبلیغات با حسن نیت در وب قرار داده نمی‌شوند و با رشد وب، اغواگری و حجم فریب‌های آنلاین به افزایش خود ادامه می‌دهند. در سال ۲۰۱۱، از میلیاردها تبلیغ ارائه شده به Google، ما بیش از ۱۳۰ میلیون مورد را به دلیل نقض خط مشی‌های خود غیرفعال کردیم. چند نکته برای کمک به شما در اجتناب از فریبکاران و حفظ ایمنی در وب در اینجا آمده است:

اگر قيمت كالايی باوركردنی نيست، احتمالاً نباید به آن اعتماد کرد…

از تبلیغات آنلاینی که معاملات باورنکردنی پیشنهاد می‌دهند برحذر باشید. تبلیغاتی که سرویس‌ها یا محصولات گرانقیمت را به رایگان یا به قیمت بسیار ناچیز ارائه می‌دهند، از قبیل یک خودروی جدید یا تعطیلات در جزیره به احتمال زیاد یک نیت بداندیشانه دارند.

از موارد مشکوک معمول اجتناب کنید…

تبلیغاتی که به شما برای اینکه بازدیدکننده میلیونم یک وب‌سایت هستید، با ارائه هدایای (مانند یک لپ‌تاپ یا رایانه لوحی نو) به ازای پر کردن یک فرم نظرسنجی، یا تبلیغ روش‌های سریع و آسان برای پول در آوردن ("فقط با دو روز کار در خانه به سرعت پولدار شوید!") تبریک می‌گویند غالباً چیزی بیشتر از بد هستند.

مراقب فریبکاران پولی Google باشید…

برخی تبلیغات آنلاین به طور غیرقانونی از کلمه "Google" یا سایر مارک‌های تجاری برای تبلیغ برنامه های دروغین "کار از خانه" یا "سریع پولدار شوید" استفاده می‌کنند. Google چنین برنامه‌هایی را ارائه نمی‌دهد؛ به خاطر داشته باشید: اگر سرویس یا محصول تبلیغ شده‌ای را در لیست محصولات Google یا در صفحه راه حل‌های کسب و کار پیدا نکردید، به آن اعتماد نکنید.

وقتی شک دارید، احتیاط کنید…

آیا فقط یک حس بد درباره یک تبلیغ دارید؟ به احساس خود اعتماد کنید! فقط روی تبلیغاتی که فکر می‌کنید امن هستند و شما را به یک وب‌سایت قانونی هدایت می‌کنند، کلیک کنید.

گزارش تبلیغات فریبکارانه…

در صورت کلیک کردن یا مشاهده یک تبلیغ بد در Google، لطفاً با استفاده از این فرم بازخورد به ما اطلاع دهید. ما تلاش می‌کنیم بهترین تجربه را برای کاربران خود فراهم کنیم و نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم که هرگز تبلیغات مضر را به شما نشان ندهیم. 

ایمنی خرید

Google برای یافتن محصولات به مصرف‌کنندگان به چند روش کمک می‌کند و ما در حالیکه نمی‌توانیم محتوای موجود در وب را کنترل کنیم اما می‌خواهیم به مصرف‌کنندگان کمک کنیم تا خرید آنلاین امنی را انجام دهند. اکثر تراکنش‌های آنلاین بدون مشکل انجام می‌شوند، اما خطراتی نیز وجود دارد، و به همین دلیل ما این نکات را برای کمک به شما ایجاد کرده‌ایم.
تحقیق درباره خرید خود

اگر قيمت كالايی باوركردنی نيست … معمولاً نبايد به آن اعتماد كرد. قیمت محصول مورد نظر خود را با قیمت کالاهای مشابه فروخته شده در جاهای دیگر مقایسه کنید. اگر قیمت خیلی متفاوت است، احتیاط کنید – درباره فروشنده تحقیق کنید و درباره شرایط کالای مورد نظر سؤالاتی را بپرسید. 

درباره فروشندگان ناآشنا تحقیق کنید: اگر قبلاً از فروشنده‌ای خرید نکرده‌اید، قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که فروشنده مجاز است. به عنوان مثال، در وب تحقیق کنید و نظر خریداران دیگری را که تجربه خرید از این فروشنده را دارند جویا شوید. فروشندگان مجاز باید اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند تا در صورت داشتن هر گونه سوال درباره تراکنش خود یا مواجهه با مشکل بتوانید با آنها تماس بگیرید. هیچ وجهی را به حساب فروشنده‌ای که به طور کامل درباره او تحقیق نکرده‌اید واریز نکنید، و مراقب حملات فیشینگ باشید.

قبل از خرید

از یک روش پرداخت با محافظت از خریدار استفاده کنید: شرکت‌های کارت اعتباری اغلب پرداخت شما را برای خریدهای آنلاین در موارد فریب و کلاهبرداری محدود می‌کنند.
 
مطالب چاپ شده با حروف ریز را بخوانید: قبل از خرید، مطمئن شوید که با نحوه ارسال کالا توسط فروشنده، ضمانت‌نامه و خط‌مشی ارجاع آشنا هستید. برخی از فروشگاهها همه وجه را باز می‌گردانند اما برخی از آنها هزینه‌های انبارداری مجدد را دریافت می‌کنند و فقط اعتبار خرید از همان فروشگاه را باز می‌گردانند. 

در مورد صورت حساب‌های کلاهبرداری دقت کنید: برای مثال، اخیراً صورت حساب‌های کلاهبرداری مربوط به خریدهای خودرو صورت گرفته است که کلاهبردار ادعا می‌کند خرید توسط سرویس‌هایی از قبیل Google Checkout یا Google Wallet محافظت می‌شود. در این حالت پرداخت از طریق حواله بانکی/وایر یا از طریق Western Union/MoneyGram درخواست می‌شود که این نشانه‌ای واضح از فریبکاری است زیرا Google Checkout از انتقال نقدی هیچ یک از این روش‌ها پشتیبانی نمی‌کند.


نظرات