{ }

. انواع راه ‌های مهاجرت کدامند؟

زمانی که ما به موضوع مهاجرت فکر می کنیم، شاید اولین سوالی که در ذهنمان مطرح می شود این باشد که دریافت اقامت از چه روش‌هایی امکانپذیر است و راحت ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟

برای رسیدن به جواب این سوال در ابتدا باید بدانیم که در کل دو راه برای مهاجرت وجود دارد:

  1. روش‌های دریافت ویزا (ویزای تحصیلی – ویزای کاری)
  2. روش‌های دریافت اقامت (اقامت ثبت شرکت – اقامت تمکن مالی – اقامت سرمایه گذاری – اقامت خرید ملک)

در ادامه به بیان انواع ویزا و روش های اقامت و تفاوت های این دو با هم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

2. انواع روش های دریافت ویزا کدامند؟

در روش های دریافت ویزا شما می توانید اجازه ورود به کشور مدنظر خود را دریافت کنید. درنظر داشته باشید که روش های ویزایی در نهایت و پس از کسب برخی شرایط (که در مقاله های مرتبط با هر روش به صورت کامل توضیح داده شده) منجر به اخذ اقامت آن کشور خواهند شد.

اما به صورت کلی دو روش برای دریافت ویزای کشورهای اروپایی وجود دارد که عبارتند از:

  1. مهاجرت تحصیلی و دریافت «ویزای تحصیلی»
  2. مهاجرت کاری و دریافت «ویزای کار» یا «ویزای جستجوی کار»

3. انواع روش های دریافت اقامت کدامند؟

در روش های اخذ اقامت شما می توانید از همان ابتدا اقامت موقت (TRP) کشور مقصد را دریافت کنید که در نهایت و پس از کسب برخی شرایط (که در مقاله های مرتبط با هر روش به صورت کامل توضیح داده شده) منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت (تابعیت) آن کشور خواهند شد.

اما در کل چهار روش برای اخذ اقامت اروپا وجود دارد که عبارتند از:

  • روش راه اندازی کسب و کار
  • روش خرید ملک
  • روش سرمایه گذاری
  • روش تمکن مالی (خود حمایتی)

4. تفاوت روش‌های دریافت ویزا با روش‌های دریافت اقامت در چیست؟

  • در روش ‌های دریافت ویزا از جمله روش تحصیلی و کاری، در ابتدا به شما ویزا می‌ دهند و بعد از آن، شما باید برای دریافت اقامت، مجموعه ای از فرایندها را طی کنید. اما در روش‌ های دریافت اقامت از همان ابتدا به شما کارت اقامت موقت اروپا (TRP) داده می ‌شود.
  • مزیت دوم روش‌های اقامتی نسبت به روش های ویزایی این است که اقامت شما بعد از ۵ سال تبدیل به اقامت دائم می ‌شود. شما با داشتن اقامت یک کشور اروپایی می ‌توانید از وام‌ها و تسهیلات بانکی برخوردار شوید، ملک و خودرو بخرید و حساب بانکی باز کنید.

حدوداً بعد از سه تا پنج سال بعد از دریافت اقامت دائم، شما می ‌توانید پاسپورت (تابعیت) آن کشور را دریافت کنید و از تمامی حقوق شهروندی آن کشور برخوردار شوید.

5. چگونه روش و مقصد صحیح مهاجرت را برای خود انتخاب کنیم؟

برای اینکه شما بتوانید روش و مقصد صحیح مهاجرت را برای خود انتخاب کنید، بهتر است دو قدم زیر را با دقت پشت سر گذرید.

  • در قدم اول شما باید وکیل و مشاور خوبی برای خود انتخاب کنید. وکلا و کارشناسان متخصص در حوزه مهاجرت علاوه بر اینکه اطلاعات درست و قابل اتکایی را در اختیار شما قرار می دهند، بارها مسیرهای مختلف مهاجرت را طی کرده اند و در نتیجه تجربه آنها می تواند برای شما بسیار سودمند و کاربردی باشد. اما برای این کار شما باید به میزان تسلط و اطلاعات تخصصی او آگاهی کامل داشته باشید و همچنین باید مطمئن شوید که آن وکیل یا موسسه کاملاً قانونی بوده و تمام مجوزهای لازم را دارد.
  • در قدم دوم شما باید راهی را برای مهاجرت انتخاب کنید که بیشترین تطابق را با شرایط فردی شما داشته باشد. برای این کار شما باید با تحقیق و مطالعه در خصوص روش های مختلف مهاجرتی، اطلاعات خوبی از شرایط کشورهای مختلف به دست آورید و در نهایت روش و کشوری را انتخاب کنید که شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

6. راحت ‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

در حال حاضر اکثر دانشگاه های کشورهای اروپایی به متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج، پذیرش تحصیلی می دهند و هر کشوری قوانین و شرایط خاص خود را برای ارائه پذیرش دانشگاهی دارد. اما به یاد داشته باشید که اخذ پذیرش دانشگاهی به معنای دریافت ویزای تحصیلی نیست و برای مهاجرت تحصیلی، مسئله و چالش اصلی اخذ ویزای تحصیلی از سفارت آن کشورها در ایران است.

راحت ترین راه برای مهاجرت: دوره های زبان در اروپا

دوره زبان در مجارستان

یکی از راحت ترین و مطمئن ترین راه ها برای تحصیل کارشناسی در خارج از کشور، گذراندن دوره زبان در مجارستان و دوره زبان فرانسه است. این روش برای آن دسته از افرادی که به تازگی مدرک دیپلم را دریافت کرده اند اما مدرک زبان ندارند، راهی مطمئن به حساب می آید.

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

راحت ترین کشور برای مهاجرت: تحصیل ارزان در اروپا

شما در این روش می توانید برای ادامه تحصیل وارد یک کشور در حوزه اتحادیه اروپا شوید و بعد از گذراندن دوره زبان انگلیسی یا آلمانی برای تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی یا بعد از سپری کردن دوره زبان آلمانی برای تحصیل کارشناسی در آلمان اقدام نمایید.

دوره زبان در فرانسه

همچنین به عنوان یکی دیگر از مزایای تحصیل در فرانسه می توان به این نکته اشاره کرد که شما بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فرانسه، فرصت ادامه تحصیل و کار در فرانسه و کانادا را خواهید داشت.

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

اگر به غیر از مواردی که به آن اشاره کردیم، تحصیل رایگان یا شرایط دریافت بورسیه برای شما مهم است، راحت کشور برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی، ایتالیا می باشد.

نکات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی

  1. به یاد داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی از طریق کشورهای نه چندان بزرگ اروپایی (نظیر مجارستان) باعث حضور شما در حوزه شنگن خواهد شد و این کار شانس دریافت ویزای کاری یا تحصیلی سایر کشورهای بزرگ حوزه شنگن را برای شما بسیار بالا خواهد برد.
  2. شما می‌توانید برای تحصیل در مقاطع تحصیلی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و پزشکی و همچنین تحصیل دوره زبان از این کشورها پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرید.
  3. اگر شما مدرک زبان ندارید، برای تحصیل در خارج این امکان برای شما وجود دارد که از کالج زبان پذیرش بگیرید و از این طریق ویزای تحصیلی آن کشور را دریافت کنید.
  4. شرایط کلی دریافت پذیرش تحصیلی شامل شرط سنی و معدل است.
  5. یکی از شرایط مهم و لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی، ارائه برگه تاییدیه تمکن مالی به سفارت آن کشور در روز مصاحبه است. این برگه به جهت نشان دادن توان مالی شما برای اداره خود در کشور مقصد از شما خواسته می شود.

7. راحت ترین کشور برای تحصیل کارشناسی ارشد کدام است؟

خیلی از دانشجویان ایرانی تمایل دارند که بعد از سپری کردن دوره کارشناسی برای یافتن فرصت های تازه تر و بزرگتر در کشور دیگری که دانشگاه های معتبر دارد و یا شرایط مطلوبی برای کار و زندگی دارند و گزینه ای برای پیشرفت های کاری و تحصیلی و بهبود شرایط زندگی محسوب می شوند، به ادامه تحصیل بپردازند.

مجموعه ای از خصوصیات، همچون طبیعت زیبا، فرهنگ شاد و پویا، کارناوال های متنوع، هزینه‌های پایین زندگی و وجود معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های دنیا، اسپانیا را به راحت ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است.

در کنار مواردی که به آن اشاره شد، ادامه تحصیل در مقطه کارشناسی ارشد بدون مدرک زبان، تسهیل مهاجرت به اروپا و کشورهای اسپانیایی زبان و امکان اشتغال در اسپانیا و دریافت ویزای کاری اسپانیا، این کشور را به یکی از گزینه های مطلوب برای تحصیل کارشناسی ارشد در خارج از کشور تبدیل کرده است

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

شرکت در دوره های زبان برای تحصیل کارشناسی ارشد

اما برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند اما هنوز موفق به دریافت مدرک زبان نشده اند و در عین حال دوست دارند که زمان خود را از دست ندهند، می توان گذراندن دوره های زبان را به این دسته از متقاضیان پیشنهاد داد. بسیاری از کشورها با شرایط ویزای مناسب ارائه دهنده این دوره به متقاضیان هستند که می توانند راه مهاجرت برای تحصیل کارشناسی ارشد را برای شما هموار کنند.

دوره زبان آلمانی در ارمنستان

دوره زبان آلمانی در ارمنستان یکی از روش های جدید و کارآمد برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند در کالج های زبان آلمانی در ارمنستان تحصیل کنند و برای اخذ ویزای آلمان از طریق ارمنستان اقدام کنند.

دوره زبان در مجارستان

تحصیل دوره زبان در مجارستان یکی از راه‌ های مطمئن، سریع و نسبتا ارزان برای ورود به حوزه شنگن و ادامه تحصیل و یا اشتغال در کشورهای اروپایی می ‌باشد.

دوره زبان در فرانسه

همچنین با گذراندن دوره زبان در فرانسه این امکان را خواهید داشت که بعد از اتمام دوره زبان برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، از طریق سفارت کانادا در پاریس اقدام نمایید و راه تحصیل در کانادا برای خود ساده تر کنید و شانس خود را برای دریافت ویزای کانادا بالا ببرید.

8. راحت ترین کشور برای تحصیل دکترا کدام است؟

آن دسته از افرادی که تمایل به تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور دارند، غالبا اهداف و مقاصد مشخص شده ای دارند و معمولا چند مورد به خصوص برای آنها اهمیت بالا دارد.

از جمله سطح بالای علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، امکان تحصیل رایگان، عدم نیاز به مدرک زبان و هزینه های پایین زندگی.

راحت ترین کشور برای تحصیل دکترا و کشوری که شرایط فوق را با هم برای دانشجویان ارائه می دهد، اسپانیا است.

همچنین این نکته مثبت است که بدانید تحصیل دکترا در اسپانیا، محدودیت سنی ندارد.

اگر می خواهید اطلاعات کامل تری درباره راحت ترین کشور برای تحصیل دکترا داشته باشید می توانید به مقاله تحصیل دکترا در اسپانیا مراجعه کنید.

9. راحت ترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان کدام است؟

برای آن دسته از دانشجویانی که به تازگی مدرک دیپلم را دریافت کرده اند و قصد دارند که در کوتاه ترین زمان برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند و از یک دانشگاه معتبر بین المللی پذیرش دریافت کنند اما مدرک زبان ندارند، تحصیل در کشور و دانشگاهی که بدون مدرک زبان این امکان را به آنها اعطا کند، بسیار حائز اهمیت است.

تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا

اسپانیا با توجه به عدم الزام به داشتن مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی راحت ترین کشور برای تحصیل بدون مدرک زبان می باشد. برای دریافت اطلاعات کامل درباره تحصیل کارشناسی در اسپانیا بدون مدرک زبان و شرایط دریافت پذیرش می توانید مقاله مرتبط به این دوره تحصیلی را به طور کامل مطالعه کنید.

همچنین برای ان دسته از دانشجویانی که برای تحصیل در مقاطع بالاتر یا سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی می خواهند بلافاصله برای ورود به دانشگاه اقدام کنند اما مدرک زبان ندارند، تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در اسپانیا نیز نیاز به ارائه مدرک نخواهد داشت.

10. راحت ترین کشور برای گذراندن دوره زبان کدام است؟

بسیاری از کشورها برای دانشجویان بین المللی شرایطی را فراهم می کنند که در صورت نداشتن مدرک زبان، قبل از ورود به دانشگاه بتوانند توانایی زبان خود را بهبود ببخشند.

دوره زبان در مجارستان

این دوره ها به زبان بومی یا زبان انگلیسی برگزار می شوند. مجارستان، با توجه به شانس بالای ویزا، هزینه های نسبتا پایین زندگی و تحصیل و راه ارتباطی بین کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن راخت ترین کشور برای گذراندن دوره زبان می باشد.

در کنار دوره زبان مجارستان، فرانسه کشور دیگری است که دوره های زبان را قبل از ورود به دانشگاه برای یادگیری زبان فرانسه ارائه می دهد.

شما قبل از ورود به مقاطع تحصیلی مختلف با داشتن شرایط اولیه می توانید در دوره زبان فرانسه شرکت کنید.

Charles Bridge morning

دوره زبان در فرانسه

یکی از دلایلی که فرانسه را در دسته راحت ترین کشور برای گذراندن دوره زبان قرار می دهد دریافت ویزای دانشجویی فرانسه با شرکت در این دوره ها می باشد. یعنی به این معنی است که شما حق و حقوق دانشجویی خواهید داشت.

همچنین برخی دیگر از کشورها و دانشگاه ها از جمله اسلواکی و جمهوری چک، شرایطی برای تحصیل برای آن دسته از دانشجویانی که موفق به دریافت مدرک زبان نشده اند، ارائه می دهند به این صورت که قبل از شروع دوره تحصیلی در مقطع مورد نظر در برنامه تحت دوره زبان به زبان انگلیسی یا زبان بومی آن کشور شرکت کنند.

دوره زبان در ارمنستان

ارمنستان نیز با داشتن شرایط مختلف از جمله نزدیکی به ایران و از طرف دیگر نزدیکی به اروپا، هزینه های پایین زندگی، امکان یادگیری زبان آلمانی و بعد از آن اخذ ویزای آلمان در از طریق ارمنستان در لیست راحت ترین کشور برای گذراندن دوره زبان قرار می گیرد.

دوره زبان در جمهوری چک

تمام دانشجویان بین المللی که می خواهند در دانشگاه های جمهوری چک به زبان چکی تحصیل کنند، این فرصت را خواهند داشت که در دانشگاه ها یا موسسات خصوصی این کشور در دوره های زبان چکی شرکت کنند.

دوره زبان در اسلواکی

همچنین یکی از دلایل جذابیت تحصیل در اسلواکی این است که دانشگاه های این کشور برای دریافت پذیرش در بدو ورود نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند.

11. راحت ترین کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی کدام است؟

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف را به زبان بومی کشور خود برگزار می کنند.
اگر بخواهیم از راحت ترین کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی نام ببریم، آلمان یکی از این کشورهاست.

ممکن است دریافت وقت سفارت آلمان کمی مشکل باشد اما بسیاری از عوامل دیگر ازجمله تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی در آلمان تدریس می شوند، امکان تحصیل رایگان در آلمان و تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا، آلمان را به راحت کشور برای مهاجرت تحصیلی تبدیل می کند.

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان

بعد از آلمان کشورهایی که در اروپای مرکزی قرار دارند با تمرکز بر برنامه بین المللی سازی که در دانشگاه های خود دارند دوره های تحصیلی مختلف و بسیاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
اکثر رشته های علوم انسانی، مهندسی و حتی پزشکی در کشورهای جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند

12. راحت ترین کشور برای تحصیل رایگان کدام است؟

تحصیل رایگان در آلمان

بسیاری از کشورها سیستم آموزشی خود را براساس دریافت شهریه از شهروندان بومی و غیر بومی تعریف کرده اند و افراد برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند.
در این بین راحت ترین کشور برای تحصیل رایگان که در بین ایرانیان نیز شهرت بالایی دارد و تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی در آن رایگان می باشد، آلمان است.

مهمترین دلیل تحصیل در آلمان این است که اکثر دوره ها در آلمان شهریه ندارند.

تحصیل رایگان در ایتالیا

بعد از آلمان راحت ترین کشور برای تحصیل رایگان، ایتالیا است.
درست است که دانشگاه های ایتالیا مبلغی را به عنوان شهریه تعیین کرده اند اما با توجه به برنامه بورسیه استانی ایتالیا تحصیل در این کشور حتی به زبان انگلیسی می تواند برای شما رایگان می شود.

تحصیل رایگان در فرانسه

جالب است بدانید با یادگیری زبان فرانسه و دریافت پذیرش از 20% از دانشگاه های این کشور شما شانس تحصیل رایگان در فرانسه را خواهید داشت.
اگر مدرک زبان فرانسه ندارید، می توانید با شرکت در دوره زبان فرانسه در این کشور و بعد از آن با اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه های فرانسه، شانسی برای تحصیل رایگان در فرانسه داشته باشید.

13. راحت ترین کشور برای تحصیل با هزینه کم کدام است؟

تحصیل ارزان در اسپانیا

اسپانیا با هزینه های پایینی که برای تحصیل دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است، در لیست راحت ترین کشور برای تحصیل با هزینه کم قرار می گیرد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی دانشگاه در شهرهای مختلف اسپانیا وجود دارد، مسلما قادر به این خواهید بود که در یکی از دانشگاه های اسپانیا در رشته مورد علاقه تان با هزینه پایین مشغول به تحصیل شوید.
با توجه به هزینه های پایین زندگی در اسپانیا، امکان تحصیل در دانشگاه های ممتاز و شرایط آسان برای دریافت پذیرش و ویزا، اسپانیا یکی از راحت ترین کشورها برای مهاجرت در بین متقاضیان تحصیل با هزینه های کم شناخته می شود.

تحصیل نسبتا رایگان در اتریش

اتریش با توجه به دانشگاه های معتبری که در سطح اروپا و دنیا دارد یکی دیگر از کشورهایی است که هزینه کمی را برای تحصیل در مقاطع مختلف از دانشجویان بین المللی دریافت می کنید.
شما در این کشور امکان این را خواهید داشت که در دانشگاه هایی با رتبه بندی ممتاز به زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل کنید.
اما باید توجه داشته باشید که برخلاف هزینه های پایینی که برای تحصیل در اتریش دارید، هزینه های زندگی در اتریش به نسبت بالاست و شرایط دریافت ویزا کمی مشکل می باشد.

14. راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی – دندانپزشکی – داروسازی کدام است؟

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

برای بسیاری از متقاضیان تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور امکان تحصیل در یک دانشگاه معتبر بین المللی، تحصیل به زبان انگلیسی و تحصیل در کشوری که شرایط مناسبی برای کار بعد از فارغ التحصیلی داشته باشد، از عوامل مهم انتخاب کشور مقصد برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد.

راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی که شرایط مورد نظر را داشته باشد، تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان می باشد.

تحصیل پزشکی در آلمان به طور همزمان امکان تحصیل رایگان و تحصیل در معتبرترین دانشگاه های دنیا را به شما اعطا می کند.

راحت-ترین-کشور-برای-مهاجرت

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

همچنین در کنار تحصیل پزشکی در آلمان، امکان تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی مانند آلمانی، فراهم شده است.

شما با تحصیل پزشکی در مجارستان فرصت حضور در دانشگاه های معتبر بین المللی در یکی از محبوب ترین کشورهای اتحادیه اروپا را کسب خواهید کرد.
همچنین این کشور شرایط مطلوبی را برای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های مجارستان، امکان تبادل دانشجو در کشورهای مطرح اروپایی و تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

ذکر این نکته نیز جالب توجه است که بعد از اتمام تحصیل پزشکی در مجارستان، مدرک شما مورد تایید ایران و کلیه کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا و کانادا خواهد بود.

تحصیل پزشکی در مجارستان و اخذ پذیرش از دانشکده های پزشکی این کشور همواره یکی از گزینه های در دسترس متقاضیان تحصیل در این رشته است.

مجارستان با کسب اعتبار در علوم مختلف در سال های اخیر، به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی معرفی می شود.

15- راحت ‌ترین کشور برای دریافت ویزای کار (Blue Card) کدام است؟

ویزای کاری آلمان

شما باید بدانید که با وجود قوانین سختگیرانه و در شرایط فعلی، تقریباً امکان دریافت پیشنهاد کار (Job Offer) از شرکت های اروپایی برای ایرانیان وجود ندارد.
اما در حال حاضر دو کشور اروپایی هستند که به دلیل کمبود نیروی کار متخصص و فنی در کشور خود، به شما ویزای جستجوی کار می دهند.
با این ویزا شما ۶ ماه فرصت خواهید داشت که در آن کشور به دنبال شغل مدنظر خود بگردید و در صورت اشتغال به کار، ویزای کار آن کشور را دریافت خواهید کرد.
این دو کشور عبارتند از اتریش و آلمان

16- راحت ترین کشور برای دریافت ویزای جستجوی کار (Job Seeker) کدام است؟

ویزای جستجوی کار آلمان

افرادی که دارای تخصص و مهارت تحصیلی و کاری هستند و به هر دلیل موفق نشده اند که در کشور مورد نظر خود دعوت نامه کاری دریافت کنند، می توانند از ویزای جستجوی کار استفاده کنند. در حال حاضر راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار آلمان می باشد.

بسیاری از ایرانیان که از طریق ویزای جستجوی کار وارد آلمان شده اند، در حال حاضر موفق شدند با استفاده از ویزای 6 ماهه کاریابی در آلمان، در این کشور شاغل شوند و هیچ نیازی به تمدید ویزای جستجوی کار آلمان پیدا نکرده اند.

ویزای جستجوی کار اتریش

علیرغم اینکه مهاجرت به اتریش در روش های مختلف با پیچیدگی های خاصی روبرو است، اما در حال حاضر اتریش یکی از ارزان ترین و راحت ترین کشور ها برای مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار است.

17. راحت ترین کشور برای دریافت ویزای کار با مدرک فنی حرفه ای کدام است؟

با توجه به رشد منفی جمعیت کشور آلمان، این کشور در نظر دارد امکان جستجوی کار و دریافت ویزای کار آلمان را برای افراد متخصصی که ازنظر علمی و تخصص از شرایط خوبی برخوردار هستند و موفق به دریافت مدرک دیپلم فنی حرفه ای شده اند، فراهم کند.

این قانون به کارفرمایان آلمانی کمک می کند تا بتواند نیروی کار متخصص و مورد نیاز خود را در آلمان تأمین کنند.

اطلاعات بیشتر در مقاله: کار در آلمان با دیپلم – اخذ ویزای کار آلمان

 

Poland – St. Mary’s Basilica, Kraków

18. راحت ترین کشور برای کار پزشکان کدام است؟

اگر به عنوان یک پزشک رویای فعالیت در راحت ترین کشور برای مهاجرت را دارید که پزشکان در آن درآمد بالایی داشته باشند و از طرفی شرایط کاری و زندگی برای پزشکان مطلوب باشد، آلمان با توجه به رشد جمعیت منفی که دارد و نیاز به نیروی پزشک ماهر و متخصص، راحت ترین کشور برای مهاجرت پزشکان می باشد.

19. راحت ترین کشور برای کار پرستاران کدام است؟

با توجه به رشد منفی جمعیت در آلمان و میانگین بالای سنی و به تبع آن بالا رفتن درصد سالمندان در آلمان، استاندارد های بالا و گستردگی سیستم درمانی در آلمان، موجب نیاز شدید به نیروی پرستار در آلمان شده است.

با توجه به کمبود نیروی انسانی جوان در آلمان، شرایط مهاجرت پرستاران به طور روز افزون بهتر می شود.

اطلاعات بیشتر در مقاله: مهاجرت پرستاران به آلمان

20. راحت ترین کشور برای کار مامایی کدام است؟

برای آنکه راحت ترین کشور برای مهاجرت و کار مامایی را بخواهیم معرفی کنیم، توجه به عوامل مختلفی مهم است. از جمله اینکه، شرایط کار ماما در آن کشور چگونه است و درآمد ماهانه ماما در آن کشور نسبت به کشورهای دیگر چقدر است.

با توجه به نیاز آلمان به نیروی کار متخصص و درآمد نسبتا بالای مشاغل در این کشور می توان بهترین کشور برای کار مامایی را آلمان دانست.

بسیاری از افراد مهاجر در آلمان کارنامه موفقی داشته ‌اند وتوانسته ‌اند به عنوان مدیر، مهندس، کارآفرین، وکیل یا پزشک مشغول به کار شوند.

21. راحت ترین کشور برای کار مهندسان کدام است؟

آلمان با کمبود عظیم نیروی ماهر روبرو است. طبق مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته است، آلمان احتمالا تا سال 2030 با کمبود 3 میلیون کارگر ماهر در زمینه های مربوط به مهندسی و پیراپزشکی روبرو خواهد بود.

در نتیجه تمامی شاخه ‌های رشته‌ های مهندسی و پیراپیزشکی به بهترین رشته ‌ها برای مهاجرت به آلمان تبدیل شده است.

22. راحت ‌ترین کشور برای دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار کدام است؟

برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در هر کشوری، شما باید موارد زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در آن کشور
  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای تمدید اقامت در آن کشور
  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای زندگی، تحصیل و سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن
  • میزان سرمایه لازم برای راه اندازی بیزینس در آن کشور
  • هزینه مناسب انجام فرآیند ثبت شرکت در آن کشور
  • هزینه ها و شرایط زندگی در آن کشور
  • مدارک تحصیلی و زبانی و همچنین سوابق کاری مورد نیاز برای ثبت شرکت در آن کشور

در حال حاضر و با توجه به موارد فوق، کشورهای زیر شرایط بهتر و آسان‌تری برای ثبت شرکت و راه اندازی بیزینس دارند

 

23. راحت ‌ترین کشور برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت با خرید ملک کدام است؟

زمانی که شما قصد دارید برای سرمایه گذاری و خرید ملک در یک کشور اقدام کنید، باید موارد زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای سرمایه گذاری و خرید ملک در آن کشور
  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای تمدید اقامت در آن کشور
  • داشتن قوانین و فرآیند آسان برای زندگی، تحصیل و سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن
  • میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری و خرید ملک در آن کشور
  • هزینه مناسب انجام فرآیند سرمایه گذاری و خرید ملک در آن کشور
  • هزینه ها و شرایط زندگی در آن کشور
  • الزامات قانونی برای حضور در آن کشور پس از اخذ اقامت

در حال حاضر و با توجه به موارد فوق، کشورهای زیر شرایط بهتر و آسان ‌تری برای سرمایه گذاری و خرید ملک دارند

Tallinn, Estonia

24. راحت ترین کشور برای دریافت اقامت با اجاره ملک کدام است؟

اخذ اقامت با اجاره ملک در ترکیه یکی از راحت ترین روش های مهاجرت برای ایرانیان محسوب می شود. به این دلیل که شما با دریافت اقامت ترکیه با اجاره ملک امکان این را خواهید داشت که در سریع ترین زمان برای مهاجرت به کشورهای اروپایی از قبیل آلمان از سفارت آن کشور در ترکیه، وقت سفارت دریافت کنید.

دریافت اقامت ترکیه با اجاره ملک، به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت، پلی مطمئن برای ورود شما به اروپا خواهد بود.

25. راحت ترین کشور برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی کدام است؟

اگر توان مالی قابل توجهی دارید و نیاز به کار در کشور مقصد ندارید، راحت ترین کشور برای مهاجرت از طریق تمکن مالی با توجه به هزینه های نسبتا پایین زندگی، آب و هوای مطبوع، جاذبه های توریستی فراوان و امکان سفر به کل اتحادیه و حوزه شنگن، کشور اسپانیا است.

شما در این روش امکان راه اندازی کسب و کار مستقل خود، افتتاح حساب در بانک های اروپایی و الحاق اعضای خانواده خود را خواهید داشت.

26. بهترین کشور برای مهاجرت با هزینه های پایین کدام است؟

مطمئنا شما نیز مانند بسیاری از افراد تمایل دارید در کشوری زندگی کنید که در کنار داشتن درآمد مناسب، هزینه های زندگی پایین داشته باشد و در اصطلاح بین درآمد و هزینه های شما همخوانی مطلوبی برقرار باشد.

هزینه های زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین این کشور در صنایع مختلفی از نظر کار و درآمد در جایگاه مطلوبی قرار می گیرد که شرایط زندگی در یک کشور واقع در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن را برای شما لذت بخش می کند.


نظرات